הסתכלת פעם על הציפורניים שלך? אבל באמת הסתכלת?

מיששת את החריצים? הסדקים?
בדקת פעם את דרגת הקשיחות? אולי גילית כתמים עליהן? נקודות? פסים?
הסתקרנת לגבי המבנה שלהן?
בדקת את הצבע שלהן? לא, לא של הלק! של הציפורניים המקוריות שלך!
זה הזמן!!!
היום כבר ידוע שהציפורניים הן מראה של הגוף שלנו. חלון הצצה מופלא (ופשוט!) לגלות נבכי גופנו, לדעת על חסרים תזונתיים, להבין הרגלים לא נכונים שלנו, לגלות בעיות, ואפילו מחלות עוד בטרם יתפרצו.
לבקשות חוזרות של מטופלים וקולגות, אחרי 22 שנים של התמחות באיבחונים, אני מזמינה אתכם למסע משותף של סדרת פוסטים לקבלת טיפים פשוטים וישימים לאיבחון עצמי של הציפורניים שלכם!
נתחיל עם הבסיס:
לנשום.
זה הדבר הראשון שאנו עושים בבואנו לעולם, והדבר האחרון בפרידה ממנו.
פעולת הנשימה היא ההזנה הבסיסית שלנו, הרבה לפני מזון ושתיה, הנשימה היא זו שמחזיקה את תאי גופנו בריאים וחיים, זו שמאפשרת פינוי פסולת רעילה מתאי הגוף, שמעודדת תהליכי עיכול, ואפילו מעניקה עיסוי לשריר הלב.
בנשימה טובה ואיכותית העיניים בורקות, יש תחושת אנרגיה וחיות, ואנו נעשים שמחים וחיוניים יותר.
הנשימה היא פעולה פשוטה לכאורה, וברורה מאליה, אבל באורח החיים המהיר והתובעני, כשרובנו מצויים במצב כמעט מתמיד של מתח, חרדה ועצבנות, לא במודע הנשימה הופכת למהירה, שטחית ומקוטעת.
והתוצאות שלה? ממש לא מאחרות לבוא: עייפות, חוסר אנרגיה, חוסר חשק ומוטיבציה, ואפילו דיכאון.
אבל! אם נתפנה פעמיים ביום לכמה נשימות עמוקות יזומות, הגוף יגיב מייד בהרפיה, והמתח יתפוגג מאליו, כי יש באפשרותנו לשלוט על קצב הנשימה, על עומקה ועל איכותה, ובכך יש באפשרותנו לשלוט על המצב המנטלי והנפשי שלנו, ולקבוע את מצב הרוח ואפילו את יכולת ההתמודדות שלנו!
קבלו בדיקה עצמית לאופי ועומק הנשימה שלכם-
בדקו את החלק התחתון של הציפורניים. לחלק מכם יש סהרון בהיר, שנקרא גם לונולה lunula-חצי ירח בלטינית. באיזור הסהרון מתרחשת צמיחת תאי הציפורן (*אגב, אם הוא חלילה נפגע- כל הציפורן תגדל מעוותת לצמיתות..).
באיבחון ציפורניים, הסהרון מספר לנו על אספקת החמצן בגוף. ככל שהסהרון יהיה בהיר יותר ומפותח- הדבר יעיד על נשימה טובה, סדירה ואיכותית (ראו בתמונה ימין).
במידה והסהרונים קטנים, חיוורים/כחלחלים, או כלל לא נראים (צילום שמאלי)- לכם יקיריי, כדאי במיוחד לתרגל תרגילי נשימה עמוקה.
דוגמא לתרגילים, גם בכיסא במשרד, גם בנהיגה, גם במיטה לפני הקימה או השינה:

  1. לשבת/לשכב בנינוחות, כתפיים ברוחב בית החזה, לקחת אויר דרך האף, לחכות 2 שניות, ולהוציא בקול רם ויציב דרך הפה: שששששש…
  2. לשאוף אוויר לספירה של 8, לראות איך הבטן מתרוממת עם הכנסת האויר, לעצור את הנשימה לספירה של 4, ולנשוף החוצה לספירה של 8. כדאי לחזור על התרגיל 5 פעמים.
    בזמן הוצאת האויר שחררו איתו גם את הדאגות והכעס, ובזמן הכנסת האויר שאפו שלוה ורוגע.
    אפשר תוך כדי לחשוב על המשפט "הכל בסדר".
    בברכת הכל בסדר, טודו בום, ואקונה מטטה,
    להתראות באיבחון הבא.
    **ותודה מיוחדת לחן ולדימה- זוג מופלא, ודוגמני ציפורניים נהדרים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן