איזה חג בריא זה טו בשבט, נכון?

אחרי הסופגניות, ולקראת אזני ההמן, המצות, שוקולד השחר והמופלטות… סוף סוף מגיע חג בלי אבקת סוכר, עתיר ויטמינים, חג שכולו צבעוניות ובריאות.
זהו, שלא.
את הפירות היבשים, שיכולים לתת לנו "בוסט" של אנרגיה, מקור לוויטמינים, מינרלים, סיבים תזונתיים, ואפילו פתרון נהדר למניעת עצירות, הצליחו להשחית משווקים חסרי אחריות, בחסות ובאישור משרד הבריאות.
הפירות היבשים, שאמורים באופן ייבושם להיראות מצומקים וכהים, מופיעים בשווקים דווקא בצבעים עזים, זרחניים ומבריקים, אפילו הרבה יותר מהצבע המקורי של הפרי הטרי…
חשבתם פעם איך יתכן שהקיווי היבש נראה ירוק וזרחני יותר מקיווי טרי? מה עבר המשמש המיובש שנשאר כתום עז ובשרני? מה קרה לפפאיה הכתומה שהפכה לאדומה מסנוורת? במה טבלו את השזיף שכולו מבריק?
רשימת הכימיקלים, הרעלנים, מי הסוכר, החומצות, החומרים המשמרים, וצבעי המאכל המלאכותיים שהפירות היבשים הופצצו בהם היא ארוכה ומתסכלת.
אלו נועדו בעצם להאריך את חיי המדף של הפירות, ולתת להם חזות צבעונית, מבריקה, נפוחה ואטרקטיבית, אבל רשימת התוספות הללו לפירות אחראית גם לשלל בעיות בריאות, במיוחד בהקשר להחמרת מצבי היפראקטיביות, אלרגיות עור ונשימה, בעיות עיכול, כאבי ראש, שומנים בדם, וגידולים סרטניים.
אני מודה- אני אוהבת פירות יבשים.
אני אוהבת את העונג המתוק שמתפשט לי בפה, אני נהנית מהפשטות והזמינות שלהם כארוחת ביניים מפנקת בשילוב אגוזים ושקדים, אני מכירה בערכם התזונתי ובתנופה שהם נותנים לי לפני ספורט, אבל מתעקשת ליהנות רק מהטוב והבריא בהם.
אז בואו נמשיך לרכוש ולהגיש לנו ולאהובינו פירות יבשים,
אבל מתוך תשומת לב ומודעות!

  1. תמיד הקפידו לקרוא מה כתוב על האריזה. אם אתם מוצאים רשימת רכיבים שמכילה חומרים בנוסף לפרי עצמו- אל תקנו!
    אם לא תמצאו פירות יבשים "נקיים" בסופרמרקט הרגיל- בדקו אצל הירקן או בחנויות טבע. אם מדובר בפירות בתפזורת- כמובן לא יהיה כתוב כלום, לכן שאלו את המוכר, לרוב התשובה תהיה כנה.
  2. הביטו בפרי היבש. השזיף היבש הוא מט ולא מבריק, המשמש המיובש צבעו חום, האננס כהה ומכווץ, הפפאיה חיוורת, הצימוק שחור ומכווץ.
    אולי פחות יפים לעין, אבל איזה טעם! ואיזו חגיגה לגוף!
    שיהיה לכולנו חג שמח, מלא בבריאות איתנה צמיחה ומודעות.
    ** חשוב לציין ולהזהיר:
    לחולי סוכרת, לבעלי טריגליצרידים גבוהים בדם, לסובלים מדלקות מעיים, מזיהום בפטריית הקנדידה, או ממערכת חיסון חלשה, מוטב להימנע מפירות יבשים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *