היום לפני 60 שנה הוא נולד. ולפני כשנה וחצי הוא עזב את העולם הזה

ראובן כאון, הוא אהוב ליבה של אחותי אביבה, אבא של תכלת, תלתן, נריה ומטר, סבא של גאיה ויולי, וגיסי האהוב, שהיה כאח לי.
ראובן שלנו נפטר אחרי מאבק ארוך עיקש ואמיץ בסרטן ריאות.
הפוסט הזה מוקדש לראובן, לכבוד חגיגת יום הולדתו שלא נוכח בה, ולכבוד אלו מבינינו שמעוניינים לשמור על בריאותם, למענם ולמען אהוביהם.
גידולים סרטניים הפכו למגיפה, המעגלים של אנשים שהתמודדו או מתמודדים כעת עם מחלת הסרטן הופכים להיות קרובים יותר ויותר, זה כבר לא השכן של הדודה של מכר רחוק כלשהו… מי יכול להרים יד ולהגיד שלא מכיר מישהו שמתמודד עם סרטן?
לצערי לא סביר שאראה ידיים. זה הבעל, האישה, האבא, האמא, הגיס, האחות, החברה הקרובה, השכן ממול, הקולגה…
מה אפשר לעשות כבר היום כדי למנוע את הזוועה?
או! בשביל זה אני כאן 🙂
נתחיל עם 2 פטנטים לאבחון עצמי פשוט, לוודא שלא הסתננו לגופנו רדיקלים חופשיים מסוכנים שעלולים לקדם התפתחות סרטנית:

  1. לחצו על הציפורניים והסתכלו על צבען, ודאו שלא הופיעו בהן פסים אורכיים שחורים קטנים עדינים (תמונה מצורפת).
  2. הביטו על בסיס הציפורן, החיבור של החלק הנמוך של הציפורן אל אצבע, ודאו שיש שם צמיחה טבעית של פס עור עדין, זו הקוטיקולה- העור שבד"כ מוסר בטיפולי מניקור.
    במידה והסימנים שתיארתי בעייתיים אצלכם בציפורניים, הפוסט הזה קריטי עבורכם אפילו יותר.
    נתחיל עם יישום פשוט וטעים. אוכל.
    ישנם כמה רכיבי תזונה זולים וזמינים שניתן לשלב בתזונה היומיומית, או לפחות השבועית, כדי להגן ולנקות מהגוף שלנו מתרכובות שעלולות להתפתח לסרטן.
    מביאה כאן בינתיים רק את המוכחים מחקרית:
    שום ובצל, מגוון פטריות, מלא עלים ירוקים טריים או מבושלים, עגבניות מבושלות היטב- רסק עגבניות, שקשוקה, מטבוחה, פירות בכלל, ובמיוחד ענבים, פירות יער ואוכמניות בפרט- אפשר לרכוש כל השנה קפואים בסופרמרקטים, כוסית יין אדום, תה ירוק איכותי, כורכום, זרעי פשתן טחונים במקום- מאוד חשוב לטחון במקום! שקדים ואגוזים לא קלויים, משפחת המצליבים: ברוקולי, כרובית, כרוב, וכרוב ניצנים, ובכלל דגנים מלאים וקטניות.
    תודו שזה לא כזה מסובך להישאר בריאים:)
    ובכל זאת, אילו מזונות יגבירו את הסיכון להסתבך עם סרטן?
    מהבעייתיים ולא ממש ידועים הם הבשרים החרוכים, כמו למשל בשר על האש. בשר אדום בדרגת "וול דאן" נחשב מתוכם לגרוע ביותר, ועל כן עדיף דרגות "מדיום" או "רייר", כי הקצוות החרוכים יוצרת אמינים ארומטיים הטרוציקלים, הידועים כגורמים מסרטנים.
    בבקשה בדקו מה מכילים המזונות אותם אתם מכניסים לבית ולגופכם, על פי חוק מצוינת בגב כל מוצר מזון "רשימת רכיבים", קראו אותה!
  • שמנים מוקשים – שמן מוקשה ושמן מוקשה חלקית מיוצרים בחימום בנוכחות מימן וזרזים מתכתיים. תהליך זה מסייע להאריך את חיי המדף, אך בו זמנית יוצר שומני טרנס. מלבד היותו גורם מסרטן, שומן הטרנס גורם למחלות לב, מפסיק תהליכים מטבוליים וגורם להצטברות שומן בבטן, לצפיפות האיברים הפנימיים, ולהחלשת הלב.
  • סודיום ניטרט – סודיום ניטרט הוא רכיב כימי שמוסיפים בכוונה לנקניקים, גבינות, דגים מעובדים ובשר מעובד, על מנת לתת לו גוון ורדרד ומעורר תאבון. סודיום ניטרט עובר שינוי במהלך העיכול והופך לניטרוסמין שהוא חומר מסרטן.
  • תכולת סוכר גבוהה- מזונות שברשימת הרכיבים רשומים במקומות הראשונים "סירופ תירס", "סוכרוז", "גלוקוז", משקאות ממותקים, סוכר לבן וסוכר חום, שהוא למעשה סוכר לבן בתוספת מולסה. סוכר מספק לדם את האנרגיה הכימית הדרושה להתרבות תאים סרטניים ויצירת גידולים.
  • מזונות מלוחים – מליחות יתר באוכל, אבקות מרק, רוטב סויה, קטשופ, ומזונות מעושנים וכבושים עשויים להגביר את הסיכוי לסרטן הקיבה.
  • מזון מטוגן – צ'יפס, פלאפל ושאר חטיפים ומזונות מטוגנים המכילים שומן טרנס. מעבר לשומן הטרנס, תהליך הטיגון מביא ליצירת אקרילאמידים, הנחשבים לגורם מסרטן.
    טוב, בדקנו, בחרנו, אכלנו, שבענו. מה עכשיו?
    המלצות לאורח חיים המוכחות מדעית לקידום בריאות ללא גידולים:
  • לזוז! או כל פעילות גופנית. בואו ניזום הליכה מתונה בחוץ, נצא לשחיה, נעלה במדרגות, נרכב לעבודה על אופניים, אפשר גם פשוט לרקוד בסלון ביתנו. 2-3 פעמים בשבוע יעשו את העבודה:)
  • שינה סדירה. אדם בוגר זקוק ל- 7-8 שעות שינה רציפות בלילה לפינוי רעלנים תקין ולהתחדשות תאי הגוף.
  • אחוז שומן גוף – עודף משקל מעודד התפתחות סרטן. זו עוד סיבה לבדוק שוב את סעיף האוכל הקודם, בדגש על סיבים בירקות, פירות, אגוזים ודגנים מלאים.
  • בואו נרגע 🙂 הוכח מדעית שחיים רווי מתח מורידים את עמידות מערכת החיסון ואת יכולת התנגודת של הגוף מול מחלות. לרובנו המתח בחיינו הוא עובדה קיימת, אך חשוב לדאוג לפרוק אותו עם זמנים ברורים במהלך היום שמוקדשים לרגיעה ולהעצמה: להתפנות לתחביב, אמנות, יצירה, ספורט, מפגשים חברתיים ומשפחתיים מעשירים.
  • ליולדות מביננו- הנקה מפחיתה את הסיכון לסרטן השד.
  • ל ה י ב ד ק! ולו רק כדי שתהיה לנו סיבה אמיתית להירגע. בדיקת דם פעם בשנה, בדיקת קולונוסקופיה, בדיקת שד ומשטח PAP לנשים, ופגישה שנתית אצלי- נטורופתית שמתמחה באבחונים.
  • השארתי את הכואב לסוף, את מלך הגורמים למחלה האיומה הזו… עישון סיגריות או נרגילה.
    אנשים, התעוררו. טבק הורג. אתכם ואת הסובבים אתכם. נכון, מדובר בהתמכרות, הגמילה קשה ומאתגרת, ואף פעם לא נמצא הזמן או התנאים הנכונים לה. זה הזמן לקחת אחריות. לקחת החלטה להציל את החיים. ישנם אינספור מרכזים לתמיכה בתהליכי גמילה. קבעו גמילה. היום.
    לחיים שמחים, ארוכים ובריאים עם משפחתנו ואהובינו,
    ולעילוי נשמת ראובן בן חוה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *