לכבוד המטופלים הרבים שפנו אליי לאחרונה, בבקשה שאפרגן פטנטים טבעיים לשיעול, קבלו:

גל הקור האחרון הותיר רבים מאיתנו עם שיעולים מטרידים שממאנים לחלוף,
הרי לכם מגוון שיטות פשוטות, ישימות, ובעיקר- יעילות(!) לריכוך ליחה, למניעת הגירוי במעברי האויר, ולחיזוק מערכת חיסון, הכל לטובת מיגור השיעול הטורדני.
מתערבת אתכם שעד סוף הפוסט תמצאו לפחות שיטה אחת שתוכלו ליישם כבר היום למען בריאותכם 💪

  1. סירופ בצל ודבש: בעל פעילות חיטוי חזקה ואנטי בקטריאלית. בצנצנת (עדיף זכוכית) לחתוך את 2 בצלים גדולים ו-3 שיני שום לרבעים, לכסות בדבש איכותי, ולסגור היטב את המכסה.
    במהלך הלילה ולמחרת בבוקר מתקבל סירופ, אותו ניתן להכניס למקרר וליטול ממנו כף כל כמה שעות במשך כמה ימים, עד להקלה.
  2. אגסים מבושלים עם קינמון: פטנט שאצלנו בבית נהנים מאוד להעזר בו (בתמונה לייב מאתמול🔥) מהיר הכנה, וטעיםםםם: 2 אגסים גדולים יפים שטופים היטב+ 3-4 מקלות קינמון, לבשל בסיר עד ריכוך מוחלט של האגסים, אפשר להמתיק בדבש.
    כף מהנוזל המתקבל כל שעתיים, ואכילת האגסים מחזקים את הריאות, ונותנים דחיפה נהדרת למערכת החיסון שלנו למיגור כל זיהום באשר הוא.
  3. טימין: שנקרא גם קורנית, הוא צמח תבלין נפוץ, שניתן למצוא גם במקררים בסופרמרקט. מעולה נגד שיעול ליחתי, מחטא חזק נגד מגוון מזהמים, מייבש ריריות ושובר ליחה, משפר זרימת דם מקומית ומונע עוויתות.
    לחלוט כף עלי טימין בכוס מים רותחים מכוסה ל-10 דק', לסנן ולשתות.
    לשידרוג האפקט: להוסיף לחליטה גם זוטה לבנה ועלי מנטה, או לבשל עד להרתחה עם 20 גרם שורש ליקוריץ (בחנויות טבע). פצצה!!
  4. אנהילציה: לקרב את הראש לסיר מים רותחים שבתוכו חופן עלי אקליפטוס שקטפתם מהטיול האחרון בחורשה/ עלי טימין, לכסות במגבת ולשאוף.
    לשידרוג האפקט: רצוי להוסיף לסיר כמה טיפות משמנים אתרים, כמו שמן אתרי אקליפטוס- שהוא מרכך ליחה נפלא ונחשב כנוגד זיהום ונוגד עווית,
    שמן אתרי מנטה ורוזמרין רלוונטים במצבי ליחה קשים, או פשוט להיעזר בשמנים לנידוף בחדר במבער ביתי פשוט.
  5. לבעלי המזל מאיתנו, שעץ שסק גדל בגינתם או באיזור מגוריהם: עלי השסק טובים מאד להקלה על שיעול, ליחה, ובכלל למנוע תחושת בעירה ושריפה בקנה הנשימה.
    יש להרתיח כמה עלים צעירים במים למשך כמה דקות, ולשתות במהלך היום.
  6. בלוטת התימוס- נמצאת מתחת לעצם החזה, לשיחרור ליחה ולטיפול בשיעול כדאי לחמם את הבלוטה עם הנחת כרית כוסמת מחוממת במיקרו או בקבוק חם.
    רצוי גם לעסות את הנקודה, ואף לטפוח עליה בעדינות עם קצות האצבעות לחיזוק והמרצת מערכת החיסון.
  7. ולסיום, אי אפשר בלי מילה על מזונות מומלצים מול מזונות מעכבי החלמה בזמני שיעול:
    מזונות מחזקי חיסון, מייבשי ליחה ומעודדים הפרשתה: שום, בצל, צנון, זנגויל, קולורבי, קוואקר, עלים ירוקים, חרדל, פאפיה, קיווי, גויאבה, פלפל אדום, גרעיני דלעת.
    לעומתם, מזונות מגבירי ליחה ושבפירוש עלולים להחמיר מצבי שיעול ליחתי: בננה, תפוז, קלמנטינה, מלון, בוטנים, טחינה, אבוקדו, במבה, מוצרי חלב פרה, מזונות עתירי סוכר ושומן.
    מאחלת לכולנו המשך חורף קריר ונעים, עתיר גשמי ברכה ובריאות משובחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן